Eftersom jag bor på landet och inte gillar att köra i GBG (Som vi från landet alltid bör undvika.) Nuförtiden sedan biltullarna kom så åker jag dessutom sällan till GBG ens om jag måste, jag väljer hellre Torp i Uddevalla som har de flesta butiker som jag behöver. Men Toys R Us finns inte i Torp vad jag vet utan där handlar jag online. Det har alltid gått bra även om det tar ett par dagar för posten att göra sitt.. Men vet man bara om att det tar en vecka så är det inga problem.
Nu råkade jag ut för mitt första returärende (det var ett pussel där det saknades ett par bitar..). Det är ju först då som butikerna sätts på prov.
Mailade in och beskrev mitt problem. Fick svar samma dag att det inte var några problem. Bara att skicka tillbaka med retursedeln så stod de för frakten.. Retursedel ?.. Pff.. Papper som man slänger med emballaget.. Maila igen.. Inga problem alls.. Fick svar inom 30 min.. Ny retursedel och ny fraktsedel med i mailet som PDF.
Hela ärendet upptog cirka 10min av min tid inlusive letande efter papper, kvitton och allt.. Hedanefter kommer jag inte att sätta min fot på toys r us.. Inte när deras onlinehandel funkar så föredömligt.
Tänk på det när ni beställer från Kina för att det är halva priset.. Där funkar sällan returer lika smidigt..
Länk till Toys R Us – Givetvis tar de som alla seriösa e-handlare paypal.